Karta elektroniczna
Poniżej zamieszczamy kilka istotnych informacji, które z pewnością przybliżą Państwu posługiwanie się Kartą Elektroniczną. Dając naszym Pasażerom możliwość korzystania z systemu opłat za przejazdy, jesteśmy przekonani, że Karta Elektroniczna szybko zyska Państwa przychylność, stanie się nieodłącznym elementem życia codziennego, wyznacznikiem nowoczesności w XXI wieku.
Wniosek o wydanie Karty Elektronicznej do pobrania tutaj.
(KE) Karta Elektroniczna KLA
-
-
- KE może być imienna lub na okaziciela.
- KE imienna może być zarówno biletem okresowym jak i jednorazowym, natomiast na okaziciela tylko biletem jednorazowym.
- KE można otrzymać w Punkcie Obsługi Klienta KLA ul. Podmiejska 2A po złożeniu wniosku i uiszczeniu opłaty w wysokości 15 zł. Do wniosku należy załączyć jedno zdjęcie (zdjęcie można bezpłatnie wykonać w punkcie sprzedaży KLA przy ul. Podmiejska 2A).
- KE imienna jest personifikowana i może być używana wyłącznie przez jej właściciela (posiada nadrukowane zdjęcie i nazwisko).
- KE na okaziciela może być używana przez wielu użytkowników.
- Wydana KE imienna może być zarejestrowana jako normalna, ulgowa lub bezpłatna, natomiast KE na okaziciela jedynie jako normalna.
- Przewidywany okres przydatności KE do użycia wynosi 10 lat.
- W przypadku zgubienia KE należy niezwłocznie zgłosić ten fakt w Punkcie Obsługi Klienta KLA, dzięki czemu karta zostanie zablokowana, a pieniądze będące na karcie zostaną przelane na nową kartę klienta.
-
Ładowanie KE
-
-
- Ładowania gotówki, która umożliwia opłatę za przejazd, można dokonać w jednym z punktów sprzedaży KLA lub u kierowcy autobusu. Elektroniczny bilet okresowy można wykupić w punktach sprzedaży KLA.
- Ładowania KE i wykupienia elektronicznego biletu okresowego można dokonać w punktach sprzedaży.
- Najmniejsza ilość gotówki możliwa do załadowania na KE u kierowcy określona jest w cenniku KLA, aktualnie 5 zł.
-
Kasowanie KE
-
-
- Niezwłocznie po wejściu do autobusu KE należy zbliżyć do czytnika dowolnego z kasowników elektronicznych umieszczonych w autobusie. Przy wysiadaniu czynność tę należy powtórzyć w celu pobrania opłaty za przejazd w odpowiedniej wysokości. Nie „skasowanie” KE przy wysiadaniu spowoduje pobranie opłaty za przejazd w wysokości najwyższej opłaty na danej linii.
- Prawidłowe „skasowanie” KE potwierdzone jest sygnałem świetlnym i krótkim sygnałem dźwiękowym.
- Po „skasowaniu” KE kasownik na wyświetlaczu pokazuje wartość pobranej zaliczkowo gotówki.
- Z KE zarejestrowanej jako normalna, ulgowa lub bezpłatna kasownik pobiera automatycznie odpowiednio: opłatę normalną, ulgową lub rejestruje przejazd.
- Dokonywanie opłaty KE z wykupionym biletem okresowym poza strefą jego ważności spowoduje pobranie gotówki z karty.
- System sygnalizuje również brak gotówki na karcie. Należy wtedy niezwłocznie załadować KE lub zakupić bilet jednorazowy u kierowcy.
- Istnieje możliwość sprawdzenia stanu gotówki na KE za pomocą kasownika poprzez wybranie przycisku INFO CARD i przyłożenie KE. Kartę należy przyłożyć w trakcie wydawania przez kasownik sygnału (ok. 4 sek. od naciśnięcia przycisku).
- Ceny biletów w poszczególnych strefach i rodzaje biletów okresowych pozostają zgodne z obowiązującym cennikiem biletów Kaliskich Linii Autobusowych.
-
Opłata za przejazd osób podróżujących wraz z właścicielem KE
-
-
- Właściciel KE w ramach posiadanej na KE gotówki może opłacić przejazd osób towarzyszących poprzez wybranie na kasowniku odpowiedniego rodzaju opłaty.
Na starszych typach kasowników:
– należy wybrać przycisk „1” – opłata normalna lub ½ – ulgowa i przyłożyć kartę do kasownika.
Na nowych typach kasowników:
– jeden z dwóch przycisków „+” (PLUS) w zależności od żądanej opłaty tj. normalnej lub ulgowej. Gdy pojawi się czerwony „X” należy przyłożyć kartę. - Osoby podróżujące z właścicielem KE, za które uiścił opłatę, posiadają opłacony przejazd na tym samym odcinku co właściciel KE.
- Właściciel KE w ramach posiadanej na KE gotówki może opłacić przejazd osób towarzyszących poprzez wybranie na kasowniku odpowiedniego rodzaju opłaty.
-
Opłata za przejazd osób sporadycznie korzystających z komunikacji miejskiej nie posiadających KE
-
-
- Pasażer nie posiadający KE ma możliwość zakupu u kierowcy drukowanego biletu jednorazowego, który nie podlega kasowaniu.
- Bilet jednorazowy jest ważny tylko w autobusie, w którym został wydany. Biletu nie wolno odstępować.
-
Kontrola ważności KE
Kontrolerzy biletów zostali wyposażeni w specjalne czytniki komputerowe, które pozwalają na sprawdzenie Karty.
Informacja
Szczegółowe informacje dotyczące zasad korzystania z Karty Elektronicznej uzyskać można w punktach sprzedaży KLA
oraz pod numerem telefonu: 062 768 00 91.
Wszystkim Pasażerom życzymy przyjemnej podróży z Kartą Elektroniczną.
Instrukcja korzystania z karty elektronicznej