Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej Kaliskich Linii Autobusowych Spółka z o.o.
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 1998.10.20.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024.07.09
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie pełnej dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści niedostępne
- brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych,
- nie wszystkie filmy umieszczone na stronie posiadają napisy,
- niektóre elementy interfejsu użytkownika mają kontrast mniejszy niż 3:1,
- po wyłączeniu przetwarzania styli CSS, skryptów java, niektóre elementy strony nie utrzymują logicznej kolejności,
- nie wszystkie hiperłącza nie zostały oznaczone wyróżniającym się kolorem,
- niektóre informacje, przyciski, komunikaty przedstawiono jedynie w formie graficznej,
- niektóre elementy strony powodują utrudnienia w obsłudze serwisu przy pomocy samej klawiatury,
- niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki,
- brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu,
- do otwarcia niektórych plików umieszczonych na stronie wymagane jest posiadanie dodatkowego oprogramowania,
- niektóre pliki ze względu na swój charakter są dostępne w formie skanów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Deklarację sporządzono dnia: 2021.03.26.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021.03.26.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zarząd Spółki,
- e-mail: marketing@kla.com.pl,
- numer telefon: 62/768-00-00.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Miasto Kalisz
Adres: Główny Rynek 20,
62-800 Kalisz
Dostępność architektoniczna
Budynek administracyjny Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o. ul. Wrocławska 30-38, 62-800 Kalisz
- Do budynku administracyjnego, dwupiętrowego można wejść dwoma oddzielnymi wejściami. Wejście pierwsze (główne), znajduje się od strony ulicy Wrocławskiej. Dojście możliwe z chodnika, do wejścia prowadzą siedmiostopniowe schody z poręczami. Drugie wejście do budynku administracyjnego znajduje się od strony wewnętrznej placu. Prowadzą do niego czterostopniowe schody z poręczami. Drzwi bezprogowe, otwierane samodzielnie.
- Na piętra budynku prowadzą schody, brak windy.
- Schody w budynku posiadają zamontowane poręcze.
- W budynku nie ma wyznaczonych obszarów kontroli.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z możliwości wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa.
- W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
- W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online.
- W budynku znajdują się dwie toalety – damska oraz męska. Toalety dwustanowiskowez umywalkami. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku nie ma systemu informacji głosowej.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
- W budynku nie ma druku (napisów i piktogramów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Wewnątrz budynku brak jest oznaczenia kontrastowego.
- Za budynkiem administracyjnym, od strony wewnętrznej placu, wyznaczono i oznakowano miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Punkt Obsługi Klienta Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o., ul. Podmiejska 2a, 62-800 Kalisz – znajdujący się w wynajmowanych pomieszczeniach budynku Dworca Autobusowego
- Dojście do budynku następuje z chodnika, można wejść dwoma oddzielnymi wejściami.
- Za drzwiami bezprogowymi, otwieranymi samodzielnie, znajduje się hol oraz pięć okienek do obsługi interesantów. Nie są zamontowane głośniki systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Dostępna jest toaleta dla klientów, która jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wejście do toalety możliwe jest po wrzuceniu monety.
- W budynku nie ma wyznaczonych obszarów kontroli.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z możliwości wejścia z psem asystującym lub psem przewodnikiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma systemu informacji głosowej.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma pętli indukcyjnych.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
- W Punkcie Obsługi Klienta nie ma druku (napisów i piktogramów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Wewnątrz budynku brak jest oznaczenia kontrastowego.